۰۲۱۶۶۲۸۱۵۰۹

چطور ظروف شکستنی را برای اسباب کشی بسته بندی کنیم

یکی از سخت‌ترین مراحل بسته‌بندی در حین اسباب‌کشی مربوط به جمع کردن وسایل و ظروف ظریف و شکستنی است. چرا که بسته‌بندی ظروف چینی و شیشه‌ای در مقایسه با سایر وسیله‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین افراد باید قبل از اقدام به جمع‌آوری وسیله‌ها تمامی تدابیر لازم را در نظر گرفته و با تهیه وسیله‌های لازم یک بسته‌بندی بی‌نقص را انجام دهند. استفاده از کارتن مخصوص اسباب‌کشی و نایلون‌های حبابدار یا ضربه‌گیرها اصلی‌ترین ترفند برای یک بسته بندی مناسب است.

بسته بندی ظروف شکستنی قبل از اسباب‌کشی
ظروف شکستنی باید طوری بسته‌بندی شوند تا در طول جابجایی هیچ گونه ضربه یا فشاری به آن‌ها وارد نشود. چرا که در غیر این صورت شاهد شکستگی و وارد شدن خسارت‌های هزینه‌بر بسیاری خواهیم بود.
به همین دلیل کسانی که قصد بسته‌بندی ظروف شکستنی را دارند باید از کارتن‌های مخصوص با ابعاد و تعداد لایه های مناسب برای این منظور استفاده کنند. انتخاب کارتن مناسب بر اساس ابعاد و تعداد لایه مناسب، تا حد زیادی از وارد شدن ضربه و فشار به ظروف جلوگیری می‌کند. همچنین توصیه می‌شود حتما از لوازم مخصوص بسته‌بندی ظروف شکستنی استفاده شود. با این کار امکان جابه جایی وسایل با کمترین آسیب فراهم خواهد شد.

موضوع مهم دیگری که در انتخاب کارتن باید در نظر داشته باشید، ابعاد کارتن است. کارتن بزرگ برای ظروف شکستنی چندان مناسب نیست. کارتن بزرگ به معنی قرار دادن مقدار بیشتری ظروف در یک بسته بندی است. این موضوع باعث سنگینی بیش از حد کارتن شده و حمل و نقل و جابه جایی آن را سخت می‌کند.

طریقه بسته‌بندی ظروف شکستنی قبل از اسباب‌کشی
روش‌های بسته‌بندی وسیله‌ها با توجه به سلیقه هر شخص و اهمیتی که به این کار داده می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد.

اولین کاری که برای شروع بسته بندی نیاز دارید خرید لوازم مناسب است. بهترین راه خرید لوازم مخصوص بسته‌بندی از یک شرکت معتبر است. از جمله این وسیله‌ها می‌توان به کارتن مخصوص، پلاستیک حبابدار و … اشاره کرد. پس اگر می‌خواهید خسارت‌های زیادی در حین اسبا‌ب کشی را متحمل نشوید باید هزینه‌های جزئی را بابت خرید کارتن و دیگر لوازم ضروری پرداخت کنید.

در مرحله بعدی بهتر است ظروف رو جدا کنید، لیوانها، بشقابها و…. را جدا کرده و ظروف همشکل و هم اندازه را کنار یکدیگر در یک کارتن قرار دهید.
از قرار دادن لیوان، کاسه و یا سایر وسایل گرد در کنار بشقابهای تخت خود داری کنید چرا که فضای خالی که بین آنها وجود دارد ممکن است در حین جابه جایی باعث شکستگی شود. اگر مجبور به قرار دادن وسایل ناهمگن کنار یکدیگر شدی، حتما بین انها را با محافظ، روزنامه یا سلفون بپوشانید تا مانع از جابه جایی و به هم خوردن وسایل و ظروف شوند.

برای بسته بندی و قرار دادن ظروف در یک کارتن، ابتدا تمامی آن‌ها را توسط پلاستیک حبابدار بپیچید. در صورت احساس نیاز می‌توان از چسب برای محکم کردن این پلاستیک‌ها اطراف ظروف استفاده کرد. سپس ظروف آماده شده را درون کارتن‌های مخصوص اسباب‌کشی قرار داده و درب جعبه‌ها را دوباره با چسب پهن پلمپ کرد. این کار باعث می‌شود تا لوازم حین حمل و نقل بیرون نریخته و از آسیب در امان بمانند.

لوازم مورد نیاز برای بسته بندی ظروف شکستنی
برای اینکه بتوان ظروف و لوازم حساس به ضربه و شکستنی را قبل از اسباب کشی بسته‌بندی کرد باید وسیله‌های مورد نیاز این کار را با دقت بالایی تهیه کرد. خوشبختانه امروزه وسیله‌های کاربردی بسیار خوبی برای این منظور وارد بازار شده و کاربران می‌توانند به راحتی آن‌ها را تهیه کرده و با به کارگیری آن‌ها یک اسباب کشی بی دردسری را بدون هیچ خسارتی تجربه کنند. در زیر به معرفی چند مورد از کاربردی‌ترین وسیله‌ها که از شکستن ظرف‌های شما در حین اسباب‌کشی جلوگیری می‌کند، اشاره کرده‌ایم:

نایلون‌های حباب دار
کارتن‌های چند لایه مخصوص اسباب کشی ظروف شکستنی
لیبل و ماژیک برای نشان کردن کارتن به منظور احتیاط در حین حمل
چسب مخصوص و باکیفیت برای بستن در کارتن‌ها به صورت مطمئن
تهیه سلفون در صورت احساس نیاز

مطالب دیگر...

جدیدترین مطالب سایت